اگر استراتژی و تدبیر شما برای اینستاگرام یک دوی ماراتون آرام و یکنواخت میباشد باید بدانید کمپینها مانند دوی پر سرعت میباشد. آنها انرژی بیشتری در بازه ی زمانی کوتاه تر مصرف می کنند و نتایج و دور اندیشی آنها سریع تر ثمر میدهد.
انواع کمپین در اینستاگرام
۱- کمپین های اطلاع رسانی: در حین اطلاع رسانی و آگاهی باید برای افزایش دیده شدن کمپانی و محصولات و سرویسهایتان به شدت تلاش کنید.
2- کمپین انگیزشی: ایجاد کردن و ساخت فعالیتهای ارزشمند در کمپین راهی برای پشتیبانی کردن از ارزش های برند شماست.
۳- فروش یا حراج (پروموشن): برگزاری حراج به وسیلهی یک تبلیغ و یا پروموشن به خصوص در اینستاگرام یک تاکتیک پر تکرار برندها است.
4-مسابقات اینستاگرامی: مسابقات در اینستاگرام زیاد هستند چرا که در پیش برد نرخ مشارکت بسیار موثر می باشند. می توانید قوانینی برای ورود تنظیم کنید تا از اهداف کمپین اینستاگرامتان پشتیبانی کند.
5-عرضه ی محصول: پست های مربوط به کمپین نتیجه بخش، ارزش و تسهیلات کمک های مالی را برجسته نشان می دهد و دیدگاه هایی از مردان و ن را به اشتراک گذاشته و به کاربران این امکان را می دهد تا برای خودشان یا به عنوان کادو خریداری کنند.
6- کمپین های محتوای تولیدی کاربران (UGC):در این روش فالوورها و مشتریان را به اشتراک گذاری پست های محصولات برجسته و استفاده از هشتگ های مشخص برای کنار هم قرار دادن کمپینهای هدفمند تشویق می کند.
9 نکته برای ساخت و راه اندازی کمپین اینستاگرامی
1-اهداف S.M.A.R.T تنظیم کنید: هنگام تنظیم هدف برای کسب وکارتان دقیق و قابل اندازه گیری و قابل توجه و واقع گرا و همچنین مبتنی بر زمان باشید.
2-محتوای کمپین اینستاگرامتان را برنامه ریزی کنید: ابتدا که هدفتان را شناسایی کردید،باید برای پست مربوط به فعالیتتان برنامه ریزی کنید . یک نقشه ی راه یا محتوی تقویمی برای پست ها و استوری هایتان که میخواهید روزانه به اشتراک بگذارید، فراهم سازید.
3–از فید و استوری استفاده کنید: اگر فقط در حال انتشار تبلیغاتتان در فید اینستاگرام هستید باید بدانید که دارید چیز مهمی را از دست میدهید. مردم 400 ملیون استوری در طول روز مشاهده میکنند اما فقط 50 درصد بیزینس ها در حال استفاده از آن هستند.
۴ –از تست های A/B استفاده کنید: برای تصحیح استراتژی خود از تست A/B استفاده کنید. نسخه های گوناگون تبلیغاتتان را به صورت شبیه سازی و به وسیله ی انتخاب خودکار بهترین نسخه اجرایی، استفاده کنید تا بدانید کدام یک بیشتر از همه بودجه ی شما را افزایش میدهد.
۵–یک زیبایی متحد و یکتا خلق کنید: فعالیت هایتان باید با نگاه و حس سراسر برندتان هم تراز و در یک راستا باشد،اما همچنان می توانید آن را متمایز سازید.
۶–استاندارد های مهم را دنبال کنید: پیش از اینکه حتی کمپین هدفمند و ثمر بخش خود را عرضه کنید باید استاندارد های کلیدیی را که استفاده خواهید کرد، شناسایی کنید تا موفقیتتان را ارزیابی کنید(این همان M در بخش اهداف S.M.A.R.T می باشد.)
۷–با تاثیرگذاران مشارکت کنید: تاثیرگذاران کاربرانی هستند که مخاطبان زیاد و اصلی در اینستاگرام دارند و آنهایی که فالوورهایشان به نظرات و توصیه هایشان اطمینان دارند.
۸-برای موفقیت بودجه بندی کنید: بخش مورد علاقه همه در استراتژی فعالیت های هدفمند،بودجه است. درسته؟ همه ی ما باید این کار را انجام دهیم بنا بر این احازه بدهید این کار را به درستی انجام دهیم.
۹–درباره ی پست–تجربه اینستاگرام بیاندیشید: بسته به هدف کمپینتان در اینستاگرام ممکن است به فرستادن مردم به جایی دیگر پس از کلیک بر روی پست و یا تبلیغتان مجبور شوید. مقصد کلیک بر روی پست خود را فراموش نکنید.
مقاله بدون خلاصه نویسی را میتوانید از اینجا مطالعه کنید.
درباره این سایت